Storytel’s grundare ger inspiration på Hersby gymnasium

tisdag 7 februari 2023

Gunnel Westlind

Aulan i Hersby gymnasium var fylld till brädden när eleverna på ekonomiprogrammet samlades för att lyssna på Jonas Tellander den 1 februari. Jonas är en av grundarna och fd VD i Storytel (ljudbokstjänsten). Han är också vinnare av det nyligen utdelade Gustaf Dalén-priset från Lidingö stad.

Teman för dagen var inspiration, innovatörer och entreprenörer. Jonas berättade öppenhjärtigt om sin resa från att vara en ung student med önskan att driva ett företag, till en roll som företagsledare för ett bolag som omsätter 3,5 miljarder. Han delade med sig av både med- och motgångar och gav goda råd till eleverna.

– Satsa på det du tycker är roligt, då kommer det att gå bra, sa Jonas.

Moderator var Paula Jagric, Lidingö Milles. President Erik Alteryd, informerade om klubbens samarbete med skolans UF-företag och om Rotary. Arrangemanget genomfördes av Lidingö Milles Rotaryklubb i samarbete med Hersby gymnasium.

Jonas Tellander, flankeras av eleverna Filip Andersson och Felix Hockman